Gråvita skyar, tandläkarväder

Städning. Bakning. Sådant som hör ihop med detta väder.
Halv entusistisk, men nöjd.
Ibland behöver man välla ur sig allting. När man har gjort det några gånger och klockan har tickat så känns det lite bättre. Tiden har gått vidare, och liksom jag med den.
Man har grävt ner sig så djupt att man tillslut inser att det var lite väl. Och så tvingar man sig upp.
Fastän det inte alltid är jättestadigt, så står man kvar.

Tandläkarväder, ett ord som jag gillar. Men det innebär det halvslask, grått, gå med fötterna släpandes lite efter, i alla fall för mig. Det fina med tandläkarväder är att musik, minnen och mys sitter ihop med ordet.
Och mys sitter för mig ihop med bilden nedanför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0